Uchwała Nr 28/IV/11

UCHWAŁA Nr 28/IV/11
RADY POWIATU W AUGUSTOWIE
z dnia 30 marca 2011r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Augustowie.


Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001r., Nr 142, poz. 1592; Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271; Nr 200, poz. 1688; Nr 214, poz. 1806; Dz.U. z 2003r. Nr 162, poz. 1568; Dz.U. z 2004r. Nr 102, poz. 1055; Dz.U. z 2007r. Nr 173, poz 1218; Dz.U. z 2008r. Nr 180, poz. 1111; Nr 223, poz. 1458; Dz.U. z 2009r. Nr 92, poz. 753; Nr 157, oz. 1241; Dz.U. z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146; Nr 40, poz. 230; Nr 106, poz. 675) uchwala się, co następuje:

§1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Augustowie, uchwalonym uchwałą Nr 170/XXVII/09 Rady Powiatu w Augustowie z dnia 28 września 2009r., wprowadza się następujące zmiany:

1. W § 7 dodaje się punkt:
„ 15) Geolog Powiatowy – GP”

2. § 16 otrzymuje brzmienie:

„Zadania i kompetencje Skarbnika:
1. Zapewnia organizację gospodarki finansowej Powiatu poprzez przygotowywanie przewidzianych prawem projektów uchwał.
2. Zapewnia realizację budżetu Powiatu poprzez:
1) opracowywanie projektu budżetu Powiatu oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu,
2) przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu w sprawie zmian w budżecie Powiatu,
3) przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu,
4) przekazywanie podległym jednostkom budżetowym informacji w zakresie przypisanych im do realizacji dochodów i wydatków Powiatu, stanowiących podstawę planów finansowych tych jednostek,
5) przekazywanie z budżetu Powiatu podległym jednostkom budżetowym środków pieniężnych na realizację zadań,
6) przekazywanie z budżetu Powiatu dotacji oraz sprawowanie nadzoru nad ich rozliczaniem,
7) gospodarowanie środkami pieniężnymi,
8) opiniowanie przygotowanych przez jednostki oraz wydziały merytoryczne Starostwa projektów uchwał, umów oraz porozumień zawieranych z jednostkami samorządu terytorialnego oraz innymi podmiotami realizującymi zadania z zakresu właściwości Powiatu, które rodzą skutki finansowe dla budżetu Powiatu,
9) przygotowywanie projektów uchwał, analiz oraz informacji niezbędnych do zaciągania kredytów i pożyczek oraz uzyskania opinii o możliwości ich spłaty,
10) dokonywanie kontroli wstępnej zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
11) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
12) kontrasygnowanie czynności prawnych, polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek oraz udzielaniu pożyczek, poręczeń, gwarancji oraz emisji papierów wartościowych,
13) kontrasygnowanie pozostałych czynności prawnych, mogących spowodować powstanie zobowiązań majątkowych,
14) sprawowanie ogólnego nadzoru nad realizacją uchwały budżetowej i przedstawianie wniosków Zarządowi,
3. Zapewnia sporządzenie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu określonych przepisami w sprawie sprawozdawczości budżetowej, w okresach i zakresie w nich określonych.

4. Prowadzi ogólną kontrolę składanych sprawozdań jednostkowych, w tym zgodność z układem wykonawczym budżetu i planem finansowym zadań z zakresu administracji rządowej.

5. Zapewnia sporządzenie sprawozdania finansowego Powiatu Augustowskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

6. Pełni funkcję głównego księgowego budżetu Powiatu.

7. Przygotowuje projekty uchwał w sprawach proceduralnych związanych z trybem prac nad projektem uchwały budżetowej oraz zakresem i formą informacji za I półrocze oraz projekty uchwał Rady, mające wpływ na realizację budżetu.

8. Zapewnia przygotowanie informacji o stanie mienia komunalnego.

9. Uczestniczy w obradach Rady i Zarządu z głosem doradczym.

10. Skarbnik posiada upoważnienie do podpisywania pism w sprawach z zakresu swojej właściwości, niezastrzeżonych do kompetencji Starosty.”


3. W § 19 ust.1 otrzymuje brzmienie:

„1. W zakresie obsługi finansowo – księgowej:
1) opracowywanie projektu budżetu Powiatu oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu,
2) przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu w sprawie zmian w budżecie Powiatu,
3) przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu,
4) nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek powiatowych,
5) windykacja należności budżetowych Powiatu i Skarbu Państwa,
6) sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych z wykonania planu finansowego Starostwa,
7) sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
8) prowadzenie rachunkowości budżetu Powiatu oraz gospodarki finansowej Powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, w tym środków otrzymywanych z UE, nadzorowanie prawidłowości prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne Powiatu,
9) ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków,
10) sporządzanie sprawozdania finansowego Powiatu Augustowskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie
11) prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego,
12) prowadzenie obsługi kasowej Starostwa,
13) obsługa finansowo-księgowa:
a) Starostwa Powiatowego,
b) Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego,
14) nadzór formalno-rachunkowy nad przestrzeganiem przepisów o zamówieniach publicznych,
15) współdziałanie z bankami i organami skarbowymi,
16) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
17) przygotowanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji oraz rozliczanie inwentaryzacji wspólnie z Wydziałem Organizacyjno – Prawnym,
18) prowadzenie ewidencji wartościowej środków trwałych Starostwa,
19) sporządzanie informacji i sprawozdań finansowych ze sposobu wykorzystania dotacji celowych,
20) sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego.”

4. W § 22 w ust. 2. wykreśla się pkt. 13. Dotychczasowe punkty od „ 14 do 19” otrzymują odpowiednio numerację od „13 do 18”.

5. § 23 otrzymuje brzmienie:

„ Do zakresu działania Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa należy
w szczególności:
1. W zakresie ochrony środowiska:
1) prowadzenie wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku, podlegających publicznemu udostępnieniu,
2) przygotowywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w przypadku scalania, wymiany lub podziału gruntów,
3) przygotowywanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu,
4) przygotowywanie decyzji nakazujących przywrócenie środowiska do stanu wyjściowego,
5) przygotowywanie pozwoleń zintegrowanych oraz na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
6) przygotowywanie projektów uchwał o ograniczeniu lub zakazie używania jednostek pływających,
7) przygotowywanie decyzji dotyczących wysokości odszkodowania w razie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości,
8) przygotowywanie projektów uchwał o obszarach ograniczonego użytkowania, wymaganych przepisami, dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
9) przyjmowanie zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, a może negatywnie oddziaływać na środowisko,
10) przygotowywanie decyzji przenoszenia praw i obowiązków wynikających z pozwoleń dotyczących instalacji,
11) przygotowywanie decyzji zobowiązujących podmiot prowadzący instalację, do sporządzania i przedkładania przeglądu ekologicznego,
12) prowadzenie okresowych badań jakości gleby i ziemi,
13) prowadzenie rejestru o terenach zagrożonych ruchami masowymi ziemi,
14) przygotowywanie zezwoleń uprawniających do uczestnictwa w systemie handlu uprawnieniami do emisji.
2. W zakresie gospodarki odpadami:
1) przygotowywanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów,
2) przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami,
3) przygotowywanie decyzji zatwierdzających program gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
4) przygotowywanie i wydawanie zezwoleń na prowadzenie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów,
5) prowadzenie rejestru dla podmiotów prowadzących działalność w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbiórki lub transportu odpadów zwolnionych z obowiązku posiadania zezwolenia,
6) przygotowywanie decyzji zatwierdzających instrukcję eksploatacji składowiska odpadów,
7) przygotowywanie decyzji wstrzymujących działalność w zakresie gospodarki odpadami,
8) przygotowywanie decyzji wyrażającej zgodę na zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części.
3. W zakresie gospodarki wodnej:
1) prowadzenie spraw dotyczących ustalenia linii brzegowej,
2) przygotowywanie pozwoleń wodnoprawnych i decyzji wygaszających pozwolenia wodnoprawne,
3) przygotowywanie propozycji przyznawania odszkodowań dla właścicieli gruntów za zajęcie tych gruntów przez wody stanowiące własność Skarbu Państwa,
4) przygotowywanie decyzji nakazujących usunięcie drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych oraz terenów zalewowych,
5) rozstrzyganie sporów powstałych w związku z wydawanymi pozwoleniami wodnoprawnymi oraz ustalanie odszkodowań,
6) przygotowywanie decyzji o legalizacji urządzenia wodnego,
7) przygotowywanie decyzji nakładających na właściciela obowiązek likwidacji urządzenia wodnego wykonanego bez pozwolenia wodno prawnego,
8) przygotowywanie decyzji nakazującej przywrócenie poprzedniej funkcji urządzenia wodnego lub likwidacji szkód.
4. W zakresie rybactwa śródlądowego:
1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem kart rybackich i kart łowiectwa podwodnego,
2) prowadzenie spraw związanych z rejestracją sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,
3) przygotowywanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej,
4) przygotowywanie zezwoleń na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie.
5. W zakresie leśnictwa:
1) przygotowywanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach niestanowiących własności skarbu Państwa, gdy występują w nich organizmy szkodliwe, w stopniu grożącym trwałości tych lasów,
2) prowadzenie spraw dotyczących przyznania środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi,
3) wykonywanie czynności związanych ze zmianą lasu na użytek rolny w odniesieniu do lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa,
4) przygotowywanie propozycji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa,
5) cechowanie drewna pozyskiwanego w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa,
6) składanie do Wojewody wniosków o uznanie lasu za ochronny,
7) nakazywanie wykonania obowiązków i zadań, wynikających z trwałego utrzymywania lasów i zapewnienia ciągłości ich użytkowania albo zadań zawartych w uproszczonym planie urządzenia lasu lub inwentaryzacji stanu lasu,
8) zalecanie wykonania uproszczonych planów urządzenia lasów należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu,
9) nadzorowanie wykonania zadań określonych w uproszczonych planach urządzania lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa,
10) przygotowywanie decyzji na pozyskiwanie drewna niezgodnie z uproszczonym planem urządzenia lasu, w przypadkach losowych, na wniosek właściciela lasu,
11) przygotowywanie decyzji o wstrzymaniu wypłaty ekwiwalentu lub nakazującej zwrot pobranego ekwiwalentu,
12) naliczanie ekwiwalentu za prowadzenie uprawy leśnej,
13) ocena udatności upraw.
6. W zakresie ochrony przyrody:
1) prowadzenie rejestru zwierząt, którymi obrót podlega ograniczeniom,
2) przygotowywanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów w odniesieniu do nieruchomości będących własnością gminy.
7. W zakresie melioracji wodnych szczegółowych:
1) przygotowywanie decyzji:
a) zatwierdzających statut spółki wodnej,
b) orzekających ważność uchwał podejmowanych przez organy spółki,
c) rozwiązujących spółkę wodną,
2) prowadzenie spraw dotyczących rozwiązania zarządu spółki, wyznaczenia osoby pełniącej jego obowiązki, ustanowienia zarządu komisarycznego oraz wyznaczania likwidatora i ustalenia jego wynagrodzenia,
3) wnioskowanie o wykreślenie spółki wodnej z katastru wodnego,
4) prowadzenie spraw związanych z konserwacją urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, w przypadku braku spółki wodnej.
8. W zakresie łowiectwa:
1) przygotowywanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny,
2) wydzierżawianie polnych obwodów łowieckich,
3) przygotowywanie zezwoleń na posiadanie i hodowanie chartów rasowych lub ich mieszańców. ”

6. § 32 otrzymuje brzmienie:

„1. Do zakresu działania Geologa Powiatowego należy w szczególności:
1) przygotowywanie koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie kopalin pospolitych,
2) wydawanie koncesji na wydobywanie kopalin pospolitych, jeżeli obszar zamierzonej działalności nie przekroczy powierzchni 2 ha i wydobycie kopaliny w roku kalendarzowym nie przekroczy 20.000 m3,
3) przygotowywanie decyzji przenoszących koncesje na rzecz innego podmiotu,
4) przygotowywanie decyzji stwierdzających cofnięcie i wygaśnięcie koncesji,
5) przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych, których wykonanie nie wymaga uzyskania koncesji,
6) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem dokumentacji geologicznej,
7) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat eksploatacyjnych za wydobywanie kopalin pospolitych oraz spraw związanych z wymierzaniem kar za wydobywanie kopalin bez koncesji lub z rażącym naruszeniem warunków koncesji,
8) prowadzenie archiwum geologicznego,
9) przygotowywanie decyzji wyrażającej zgodę na przekwalifikowanie zasobów,
10) przygotowywanie pozwoleń wodnoprawnych i decyzji wygaszających pozwolenia wodno prawne na pobór wód podziemnych.
2. Geolog Powiatowy bezpośrednio podlega Staroście.”

7. Dotychczasowa numeracja od „ § 32 do 46” zmienia się odpowiednio na „§ 33 do 47”.

§2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Augustowie.

§3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Powiatu
Roman Krzyżopolski

Metryka strony

Udostępniający: Wydział Organizacyjno - Prawny

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Haraburda

Wprowadzający: Grzegorz Haraburda

Data wprowadzenia: 2011-04-12

Data modyfikacji: 2011-04-12

Opublikował: Sylwia Zajkowska

Data publikacji: 2011-04-12