Uchwała Nr 219/XXXVI/10
RADY POWIATU W AUGUSTOWIE
z dnia 28 września 2010 roku
w sprawie zasad zbywania ruchomych aktywów trwałych
przez samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
które zostały utworzone przez Powiat Augustowski.
Na podstawie art. 53 pkt 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (tekst jedn. w Dz. U. z 2007 r. Nr. 14, poz. 89; z późn. zm.w Dz.U. z 2007 r. Nr 166, poz. 1172, Nr 181, poz. 1290, Nr 176, poz. 1240, Nr 123, poz. 849; z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, Nr 234, poz. 1570; z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr. 76, poz. 641, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241, Nr 219, poz. 1707) i art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tekst jedn. w Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592; z późn. zm. w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 167, poz. 1759, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 92, poz. 753; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 106, poz. 675) uchwala się co następuje:
§ 1. 1.Zakład może zbyć ruchome aktywa trwałe, jeżeli są one zbędne w prowadzonej działalności.
2. Ruchome aktywa trwałe mogą być uznane za zbędne dla zakładu, jeżeli spełniony jest jeden z poniższych warunków:
1) nie są i nie będą wykorzystywane,
2) wykorzystywane są sporadycznie w stosunku do możliwości technicznych, a zakład dysponuje odpowiednim przedmiotem o tym samym przeznaczeniu,
3) nie nadają się do dalszej eksploatacji z uwagi na stan techniczny, a ich naprawa jest niemożliwa, albo byłaby ekonomicznie nieuzasadniona,
4) są technicznie przestarzałe, co uniemożliwia osiąganie pożądanych wyników.
§ 2. 1. Zbycie ruchomych aktywów trwałych zakładu nie może prowadzić do ograniczenia dostępności do świadczeń zdrowotnych, udzielanych przez zakład.
2. Zbycie ruchomych aktywów trwałych należy poprzedzić uzyskaniem opinii rady społecznej zakładu.
§ 3. 1. Zbycie ruchomych aktywów trwałych zakładu należy każdorazowo poprzedzić oceną techniczną sporządzoną przez zakład, na podstawie której powinna być podjęta decyzja o przeznaczeniu do zbycia zbędnych ruchomych aktywów trwałych, zgodnie z zasadami prawidłowej gospodarki.
2. Ocena, o której mowa w ust. 1, powinna uwzględniać uzasadnienie celowości dokonania zbycia aktywów trwałych, jak również analizę techniczną oraz wycenę wartości ruchomych aktywów trwałych przeznaczonych do zbycia.
§ 4. 1. Zakład samodzielnie zbywa ruchome aktywa trwałe, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Zgody Zarządu wymaga:
1) zbycie w drodze darowizny wszelkich ruchomych aktywów trwałych,
2) zbycie poprzez sprzedaż w drodze bezprzetargowej, o wartości przekraczającej 1.000 zł.
3) zbycie w drodze sprzedaży lub zamiany ruchomych aktywów trwałych zakładu o wartości ustalonej w wyniku wyceny powyżej 10.000 zł.
§ 5. 1. Kierownik zakładu składa wniosek o wyrażenie zgody, o której mowa w § 4 ust. 2, wraz z dokumentami umożliwiającymi merytoryczne rozpoznanie wniosku pod względem obowiązujących przepisów prawa oraz zgodności z zasadami zbycia ruchomych aktywów trwałych, ustalonymi w niniejszej uchwale.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1) nazwę, typ, nazwę producenta, rok produkcji oraz przeznaczenie proponowanych do zbycia ruchomych aktywów trwałych wraz z oceną i wyceną, o których mowa w § 3,
2) określenie formy zbycia – odpłatnie lub nieodpłatnie,
3) określenie trybu, w jakim nastąpi zbycie – przetarg lub tryb bezprzetargowy,
4) w przypadku trybu bezprzetargowego, określenie podmiotu, na rzecz którego ma nastąpić zbycie wraz ze wskazaniem przyczyn uzasadniających:
a) zastosowanie trybu bezprzetargowego,
b) wybór wskazanego podmiotu,
5) opinię rady społecznej.
§ 6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zakład może, za zgodą Zarządu, dokonać darowizny ruchomych aktywów trwałych na rzecz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla których organem założycielskim jest Powiat Augustowski.
§ 7. 1. Sprzedaż ruchomych aktywów trwałych zakładu o wartości przekraczającej 1.000 zł następuje w drodze przetargu przeprowadzonego na zasadach określonych przepisami Kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
2. W przypadku, gdy przetarg na sprzedaż ruchomych aktywów trwałych nie doprowadzi do wyłonienia nabywcy, można zorganizować kolejne przetargi. Cena wywoławcza w każdym kolejnym przetargu może być obniżana odpowiednio do 75%, 50%, 25% wartości ruchomego aktywa trwałego.
3. Zarząd może wyrazić zgodę na odstąpienie od przetargu w indywidualnie uzasadnionych przypadkach.
4. W przypadku, gdy przeznaczone do sprzedaży ruchome aktywa trwałe zakładu nie znalazłyby nabywcy w drodze co najmniej dwóch kolejnych przetargów, zakład może, za zgodą Zarządu, przekazać je w drodze darowizny samodzielnym publicznym zakładom opieki zdrowotnej, których organem założycielskim jest Powiat Augustowski lub inna jednostka samorządu terytorialnego a także stowarzyszeniom, fundacjom, organizacjom prowadzącym działalność w zakresie pomocy społecznej, o ile nie spowoduje to negatywnych skutków finansowych dla przekazującego.
§ 8. Ruchome aktywa trwałe, w stosunku do których nie został wyłoniony nabywca w wyniku przetargów lub nie zostały przekazane w drodze darowizny innym podmiotom wymienionym w § 7 ust. 4 i § 8, a także te, które nie nadają się do dalszej eksploatacji, można poddać likwidacji według zasad określonych przez kierownika zakładu.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Powiatu
Roman Krzyżopolski
Metryka strony