Protokół Nr IV/03

Protokół Nr IV/03
z IV Sesji Rady Powiatu w Augustowie
z dnia 19 lutego 2003 r.

Ad. pkt. 1) - Otwarcie obrad.

O godz. 11.10 w sali konferencyjnej Powiatowego Zarządu Dróg w Augustowie Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu otworzył obrady IV Sesji Rady Powiatu w Augustowie. Powitał przybyłych na Sesję radnych, zaproszonych gości, pracowników Starostwa Powiatowego i podległych jednostek (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu):

- Franciszka Wiśniewskiego - Starostę Augustowskiego,

- Jarosława Szlaszyńskiego - Wicestarostę Augustowskiego,

- Marka Chodorskiego, Adama Medykiewicza, Antoniego Snarskiego - członków Zarządu Powiatu w Augustowie,

- Andrzeja Kwiecińskiego - Wójta Gminy Bargłów Kościelny,

- Jerzego Pieńczykowskiego - Komendanta Powiatowego Policji w Augustowie,

- Marcina Pożarowskiego - Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Augustowie,

- Andrzeja Chmieleckiego - Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie,

- Wiesława Jerucia - Dyrektora Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Augustowie,

- Andrzeja Krzywickiego - Kierownika Powiatowego Urzędu Pracy w Augustowie,

- Edwarda Hiero - Kierownika Powiatowego Zarządu Dróg w Augustowie,

- Bogdana Dyjuka - Dyrektora Augustowskiego Centrum Edukacyjnego,

- Bożennę Łukaszewicz - Dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Augustowie,

- Krzysztofa Bręka - Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych w Augustowie,

- Jarosława Kwietnia - Kierownika Bursy Międzyszkolnej w Augustowie,

- Dariusza Górnego - Dyrektora Centrum Kształcenia Praktycznego w Augustowie,

- Annę Urban - Kierownika Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Augustowie,

- Krystynę Wilczewską - Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie,

- Zdzisława Wasilewskiego - p.o. kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Augustowie,

- Mirosława Krakowskiego- Skarbnika Powiatu,

- Bogdana Grabowego - Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa,

- Teresę Szałwińską - Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu,

- Bożennę Kondracką - Naczelnika Wydziału Oświaty,

- Antoniego Dębowskiego - Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego,

- Grzegorza Dadurę - Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska,

- Barbarę Łoboda - Sekretarza Powiatu,

- Sylwię Pieńczykowską - Naczelnika Wydziału Organizacyjnego,

- Red. Renatę Metelicką, Jerzego Buzona,

- Radcę prawnego Sławomira Mitrosa oraz przybyłych na sesję mieszkańców Augustowa.

Ad. pkt. 2) - Przyjęcie porządku obrad.

Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie stwierdził, że w Sesji bierze udział 15 radnych, więc obrady są prawomocne (zał. nr 2 do protokołu). Powiedział, że radni wraz z materiałami na Sesję otrzymali proponowany porządek obrad (zał. nr 3 do protokołu). Następnie zapytał, czy ktoś z radnych ma uwagi do przedłożonego porządku obrad IV Sesji Rady.

Radny Stanisław Paulako zgłosił wniosek w sprawie zdjęcia z porządku obrad pkt. 12 - podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej zabudowanej położonej w Augustowie przy ul. Turystycznej, oznaczonej nr geodezyjnym nr 1246, o pow. 4388 m2..

Franciszek Wiśniewski Starosta Augustowski wyjaśnił, że radny Stanisław Paulako zgłaszał jeszcze przed Sesją, iż ma wątpliwości dotyczące wysokości kwoty zainwestowanej w przedmiotową nieruchomość przez obecnego dzierżawcę. Następnie Starosta powiedział, iż Zarząd Powiatu wycofuje projekt uchwały w tej sprawie. Dodał, że zostanie on ponownie skierowany pod obrady Rady Powiatu wówczas, kiedy nie będzie już żadnych wątpliwości i niejasności w tej sprawie.

Przewodniczący Rady Powiatu powiedział, że począwszy od obecnej Sesji Rady głosy radnych oddawane podczas głosowań będą liczone przez Panią Ewę Dębską-Wojciuk. Rozwiązanie takie pozwoli na sprawniejsze przeprowadzanie głosowań, niż miało to miejsce dotychczas.

Innych propozycji do porządku obrad nie zgłoszono.

Na salę obrad weszła radna Barbara Wierzbicka

W głosowaniu jawnym za przyjęciem porządku obrad IV Sesji Rady Powiatu z wykreśleniem pkt. 12 - podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej zabudowanej położonej w Augustowie przy ul. Turystycznej, oznaczonej nr geodezyjnym nr 1246, o pow. 4388 m2., głosowało 16 radnych, żaden radny nie był przeciwny, nikt nie wstrzymał się od głosu.

Ad. pkt. 3) - Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu w Augustowie.

Franciszek Wiśniewski przedstawił sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu za okres od 30 grudnia 2002 r. do 18 lutego 2003 r. (zał. nr 4 do protokołu). Poinformował także, że na posiedzeniu w dn. 19 lutego 2003 r. Zarząd Powiatu omawiał niejasności zgłoszone przez radnego Stanisława Paulako związane ze zbyciem nieruchomości położonej przy ul. Turystycznej w Augustowie, tzw. "Biały Domek". Na salę obrad wszedł radny Stanisław Sokołowski.

Do przedłożonego sprawozdania nie zgłoszono żadnych pytań.

Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie podziękował Przewodniczącemu Zarządu Powiatu za złożenie sprawozdania z pracy Zarządu Powiatu w Augustowie.

Ad. pkt. 4) - Interpelacje radnych.

Nie zgłoszono żadnych interpelacji radnych.

Ad. pkt. 5) - Sprawozdanie Starosty Augustowskiego z pracy Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2002.

Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie powiedział, że zgodnie z art. 38 b ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. w sprawie zmian ustawy o Policji, ustawy o działalności ubezpieczeniowej, ustawy - Prawo bankowe, ustawy o samorządzie powiatowym oraz ustawy - przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną - nie później niż do końca stycznia następnego roku kalendarzowego starosta składa radzie powiatu sprawozdanie z działalności komisji za rok ubiegły. Sprawozdanie starosty ogłasza się w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym. Przewodniczący Rady powiedział, że sprawozdanie z działalności Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku wpłynęło 23 stycznia 2003 roku, a więc w terminie określonym w ustawie.

Franciszek Wiśniewski Starosta Augustowski przedstawił sprawozdanie z działalności Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za 2002 rok (zał. nr 5 do protokołu).

Nie zgłoszono żadnych pytań do przedstawionego sprawozdania.

Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie podziękował Franciszkowi Wiśniewskiemu za złożenie sprawozdania z działalności Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Augustowie.

Ad. pkt. 6) - Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Policji w Augustowie z działalności jednostki za 2002 r.

Podinsp. Jerzy Pieńczykowski Komendant Powiatowy Policji w Augustowie przedstawił sprawozdanie z działalności jednostki za 2002 rok (zał. nr 6 do protokołu).

Przewodniczący Rady Powiatu podziękował Komendantowi Policji za przedstawienie sprawozdania. Dodał, że sprawozdanie dostępne jest do wglądu w Starostwie Powiatowym.

Starosta Augustowski pogratulował Komendantowi wyników osiągniętych w minionym roku. Stwierdził, że Komenda Powiatowa Policji w Augustowie jest wysoko notowana w rankingu województwa. Podziękował także za złożenie obszernego sprawozdania. Poinformował radnych, iż w opracowywanym programie naprawczym szpitala zostało ujęte rozszerzenie świadczonych usług medycznych o rehabilitację, usługi psychiatryczne, w tym detoksykacyjne. Dodał także, że Podlaska Regionalna Kasa Chorych nie zamierza finansować takiego zadania i problemem Zarządu Powiatu staje się znalezienie środków na te usługi.

Ad. pkt. 7) - Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Augustowie z działalności jednostki za 2002 r.

Mł. bryg. Marcin Pożarowski Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Augustowie przedstawił sprawozdanie z działalności jednostki za 2002 rok (zał. nr 7 do protokołu).

Przewodniczący Rady Powiatu podziękował Komendantowi Straży Pożarnej za złożenie sprawozdania z działalności jednostki za rok 2002.

Starosta Augustowski pogratulował Komendantowi wyników pracy osiągniętych w 2002 roku. Poinformował radnych, że Zarząd Powiatu w ubiegłym roku dofinansował zakup samochodu w kwocie 100.000 złotych, a na rok 2003 zaplanowano w budżecie kwotę w wysokości 30.000 złotych na doposażenie centrum dowodzenia. Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie poinformował radnych, że na sali obrad wyłożone są protokoły z II i III Sesji Rady Powiatu w Augustowie. Następnie ogłosił 15 minut przerwy w obradach.

Po wznowieniu obrad przystąpiono do realizowania kolejnych punktów porządku obrad IV Sesji Rady Powiatu w Augustowie.

Ad. pkt. 8) - Podjęcie uchwały w sprawie delegowania radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie powiedział, że zgodnie z art. 38 a ust, 5 pkt 2 zmienionej ustawy o samorządzie powiatowym w skład komisji wchodzi dwóch przedstawicieli rady powiatu. Dodał, że Starosta Augustowski w piśmie z dnia 16 grudnia 2002 r. poprosił o delegowanie dwóch radnych do składu w/w komisji (zał. nr 8 do protokołu). Następnie poprosił o zgłaszanie kandydatur radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

Radny Tadeusz Kasjanowicz zgłosił kandydaturę radnego Ireneusza Ramotowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.

Radny Antoni Snarski zgłosił kandydatury radnych Józefa Bućko i Mirosława Dęmskiego. Obaj zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.

Radny Mirosław Dęmski stwierdził, że skoro są dwa miejsca w komisji, a 3 zgłoszone kandydatury, to wycofuje swoją kandydaturę.

W głosowaniu jawnym za delegowaniem radnych Józefa Bućko i Ireneusza Ramotowskiego do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku głosowało 15 radnych, nikt nie był przeciwny, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwałą Nr 21/IV/03 Rada Powiatu w Augustowie delegowała radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

Ad. pkt. 9) - Podjęcie uchwały w sprawie podjęcia działań zmierzających do likwidacji Centrum Kształcenia Praktycznego w Augustowie.

Jarosław Szlaszyński Wicestarosta Augustowski powiedział, że w/w uchwała ma charakter intencyjny. Zgodnie z art. 59 ust. 1 i 2 ustawy o systemie oświaty Centrum Kształcenia Praktycznego zostało powołane z dniem 1 stycznia 2000 roku w celu realizacji trzech zadań:

- kształcenia praktycznego uczniów szkół wówczas średnich,

- kształcenia kursowego,

- podnoszenia kwalifikacji zawodowych osób dorosłych.

W pierwszym roku funkcjonowania jednostki z prowadzonych zajęć korzystało 870 uczniów, w drugim (2000/2001) - 615 uczniów, w roku szkolnym 2001/2002 - 480 uczniów, w roku szkolnym 2002/2003 - 250 uczniów. Natomiast w roku szkolnym 2003/2004 przewiduje się, iż z nauki zawodu prowadzonej przez CKP korzystałoby 100 - 250 uczniów. Dane te wskazują na wyraźne zmniejszanie się liczby uczniów i spadek zainteresowania młodzieży kształceniem w szkołach zawodowych. Jednakże pomimo to nie uległa zmniejszeniu liczba nauczycieli zatrudnionych w jednostce. W ubiegłym roku na funkcjonowanie Centrum Kształcenia Praktycznego powiat dołożył z budżetu kwotę ponad 1 miliona zł. W związku z tym Zarząd Powiatu podjął decyzję o zamiarze likwidacji Centrum Kształcenia Praktycznego, co wynika z treści przedłożonego projektu uchwały, oraz zwraca się z prośbą do Rady o jej podjęcie.

Do przedłożonego projektu uchwały nie zgłoszono żadnych pytań.

W głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały w sprawie podjęcia działań zmierzających do likwidacji Centrum Kształcenia Praktycznego w Augustowie głosowało 16 radnych, nikt nie był przeciwny, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Uchwałą Nr 22/IV/02 Rada Powiatu w Augustowie wyraziła zgodę na podjęcie działań zmierzających do likwidacji Centrum Kształcenia Praktycznego w Augustowie.

Ad. pkt. 10) - Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr 148/XX/2000 Rady Powiatu w Augustowie z dnia 31 sierpnia 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli.

Jarosław Szlaszyński Wicestarosta Augustowski powiedział, że zgodnie z uchwałą podjętą przez Radę Powiatu w dniu 31 sierpnia 2000 roku fundusz motywacyjny nauczycieli był naliczany w wysokości 5 % wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela mianowanego na jeden etat kalkulacyjny. Postanowienia tej uchwały były realizowane do dnia 25 września 2002 roku, czyli do momentu podjęcia przez Radę uchwały nr 318/XLII/2002 w sprawie zmian zasad wynagradzania nauczycieli, która pozwoliła na obniżenie dodatku motywacyjnego do 2 %. Aktualna sytuacja finansowa powiatu w zakresie oświaty nie pozwala na wypłacanie dodatku motywacyjnego ani w wysokości 5% ani 2%. Budżet jednostek oświatowych w ubiegłym roku zamknął się deficytem w wysokości około 884.000 zł. Celem zrównoważenia budżetu w bieżącym roku Zarząd Powiatu dokonał zmian w arkuszach organizacyjnych szkół oraz podjął działania zmierzające do obniżenia wysokości dodatku motywacyjnego. W związku z tym w przedłożonym projekcie uchwały proponuje się ustalenie dodatku w wysokości 1% na etat kalkulacyjny, który miałby być płacony w przeciągu całego roku, a nie w okresie jednego semestru, jak regulowała to poprzednia uchwała. Oszczędności uzyskane w wyniku wprowadzenia tej zmiany szacuje się w wysokości około 200.000 zł. Środki te wraz z kwotą pozyskaną w wyniku wprowadzenia aneksów do arkuszy organizacyjnych oraz oszczędności powstałych z tytułu zmiany w funkcjonowaniu CKP, będą stanowiły w budżecie powiatu rezerwę w wysokości około 540 tys. zł, z której pewne środki zostaną przeznaczone m.in. na wykonanie remontów w placówkach oświatowych.

Radny Tadeusz Kasjanowicz zaproponował wprowadzenie w § 1 pkt 1 projektu uchwały zmiany polegającej na pozostawieniu dodatku motywacyjnego na poziomie 2%. Powiedział, że skoro z tytułu obniżenia dodatku motywacyjnego nauczycielom i dyrektorom do 1% łączna jego wysokość wyniesie 42.980 zł, jak wynika z uzasadnienia do projektu uchwały, dodatek w wysokości 2% powinien stanowić łącznie kwotę 85.960 zł. Dlatego też zdaniem radnego dziwne jest, że w uzasadnieniu do uchwały podano kwotę 197.810 zł jako oszczędności w 2003 roku z tytułu obniżenia dodatku do 1%, gdyż faktycznie wyniesie ona około 43 tys. zł. Stwierdził, iż ma nadzieję, że "kwota 43 tys. zł nie rozłoży powiatu na łopatki".

Wyjaśnił również, że dodatek motywacyjny, którego wysokość wynosi 15,68 zł brutto, czyli około 10 zł netto, nie spełnia roli motywacyjnej. Dlatego też wnioskuje o pozostawienie dodatku w wysokości 2%, za czym opowiedziały się również niektóre związki zawodowe.

Jarosław Szlaszyński Wicestarosta Augustowski wyjaśnił, iż podana w uzasadnieniu do uchwały kwota 197.810 zł jest prawidłowa, gdyż stanowi oszczędności osiągnięte w wyniku obniżenia dodatku do 1% w porównaniu z dodatkiem naliczanym na poziomie 5%. Następnie zgłosił wniosek o podjęcie uchwały w brzmieniu zaproponowanym przez Zarząd Powiatu.

W głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr 148/XX/2000 Rady Powiatu w Augustowie z dnia 31 sierpnia 2000 roku w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli w brzemieniu zaproponowanym przez Zarząd Powiatu, głosowało 15 radnych, 1 radny był przeciwny, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

Uchwałą Nr 23/IV/02 Rada Powiatu w Augustowie zmieniła Uchwałę Nr 148/XX/2000 z dnia 31 sierpnia 2000 roku w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli.

Ad. pkt. 11) - Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Augustowie.

Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu powiedział, że zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym organizację i zasady funkcjonowania Starostwa Powiatowego określa regulamin organizacyjny uchwalony przez Radę Powiatu, na wniosek Zarządu Powiatu.

Barbara Łoboda Sekretarz Powiatu powiedziała, że przedłożony projekt regulaminu określa podstawy działania oraz organizację wewnętrzną starostwa, zadania i kompetencje Starosty, Wicestarosty oraz Sekretarza i Skarbnika, podstawowe zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu. Reguluje również takie kwestie jak - tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków, działalność kontrolną i planowanie pracy, zasady dotyczące opracowywania aktów prawnych i podpisywania pism oraz określa realizację obowiązków Starostwa wobec Rady i Zarządu Powiatu. W celu poprawy jakości pracy urzędu, przy jednoczesnym zapewnieniu pełnej realizacji nałożonych zadań, Zarząd wnioskuje o przyjęcie nowej struktury organizacyjnej Starostwa. Nowa struktura zakłada funkcjonowanie ośmiu komórek organizacyjnych - 7 wydziałów, kierowanych przez naczelników i jedno stanowisko Pełnomocnika ds. Promocji, Rozwoju Powiatu i Integracji Europejskiej. Zaproponowane zmiany przyczynią się do usprawnienia i lepszej współpracy pomiędzy wydziałami, zapewnią płynność w realizacji zadań ze względu na bardziej efektywne wykorzystanie czasu przez pracowników. Wynikiem przyjęcia przez Radę przedłożonej uchwały byłoby zmniejszenie liczby stanowisk kierowniczych, a także zmniejszenie etatów. Uległyby również likwidacji takie komórki organizacyjne jak: Biuro Rady Powiatu, Wydział Zdrowia, Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu, Kultury i Turystyki, a samodzielne stanowiska pracy tj. stanowisko ds. obsługi PFRON, ds. kontroli finansowej oraz ds. informacji niejawnych zostałyby włączone w struktury wydziału. Zatrudnienie w Starostwie Powiatowym na dzień 1 stycznia br. wynosiło 68 osób, a w wyniku zaproponowanych zmian uległoby zmniejszeniu do 58 osób, przy 56 etatach.

Franciszek Wiśniewski Starosta Augustowski wskazał, iż w treści regulaminu należy wprowadzić poprawkę, polegającą na zmianie nazwy "Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa" na nazwę "Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa".

W głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Augustowie z uwzględnieniem nazwy "Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa", głosowało 16 radnych, nikt nie był przeciwny, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Uchwałą Nr 24/IV/03 Rada Powiatu w Augustowie uchwaliła Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Augustowie.

Ad. pkt. 12) - Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej zabudowanej położonej w Augustowie przy ul. Turystycznej oznaczonej nr geodezyjnym 1246, o pow. 4388 m2 .

W/w projekt uchwały został zdjęty z porządku obrad sesji.

Ad. pkt. 13) - Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej, położonej w Augustowie przy ul. Słowackiego, oznaczonej nr geodezyjnym 766/2, o pow. 5066 m2.

Franciszek Wiśniewski Starosta Augustowski powiedział, że nieruchomość ta była dzierżawiona dotychczas przez podmiot prowadzący szkołę nauki jazdy i wykorzystywana jako plac manewrowy. Nie zgłoszono żadnej oferty dzierżawy, w której proponowana kwota pozwoliłaby na pokrycie kosztów podatku od nieruchomości oraz pozyskanie z tego tytułu pewnych środków przez powiat. W związku z tym Zarząd Powiatu stanął na stanowisku, iż przedmiotową nieruchomość należy sprzedać. W celu uzyskania jak najwyższej ceny, najprawdopodobniej działka zostanie podzielona na dwie częśc

Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu odczytał opinię nr 2/03 Komisji Budżetu i Finansów Rady Powiatu w Augustowie z dnia 14 lutego 2003 roku w sprawie projektów uchwał Rady ujętych w porządku obrad dzisiejszej sesji (zał. nr 9 do protokołu).

Radna Barbara Wierzbicka, w nawiązaniu do treści uzasadnienia do uchwały, zapytała jakie umowy terminowe Zarząd Powiatu zawierał z dzierżawcami nieruchomości i jakie korzyści materialne przynosiły one dla powiatu.

Franciszek Wiśniewski Starosta Augustowski wyjaśnił, iż dotychczas została zawarta jedna umowa dzierżawy z podmiotem prowadzącym szkołę nauki jazdy. Przez pewien okres powiat nie płacił podatku od nieruchomości. Jednakże w związku z koniecznością uiszczania podatku w wysokości około 3 tys. zł, dzierżawca nie był w stanie pokryć wszystkich kosztów.

W głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej, położonej w Augustowie przy ul. Słowackiego, oznaczonej nr geodezyjnym 766/2 o pow. 5066 m2 głosowało 16 radnych, 1 radny był przeciwny, nikt nie wstrzymał się od głosu.

Uchwałą Nr 25/IV/03 Rada Powiatu w Augustowie podjęła decyzję o zbyciu nieruchomości gruntowej, położonej w Augustowie przy ul. Słowackiego, oznaczonej nr geodezyjnym 766/2 o pow. 5066 m2 .

Ad. pkt. 14) - Podjęcie uchwały w sprawie przekazania nieruchomości gruntowej zabudowanej, położonej w Augustowie przy ul. Szpitalnej 12, oznaczonej nr geodezyjnym 65/2 o pow. 37559 m2 w nieodpłatne użytkowanie dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie.

Mirosław Krakowski Skarbnik Powiatu powiedział, że w/w nieruchomość znajduje się w użytkowaniu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej, natomiast organ założycielski nie podjął uchwały, na podstawie której przekazał działkę wraz z budynkami szpitalowi. Dlatego też powyższa uchwała ma na celu uregulowanie podstawy prawnej użytkowania tej nieruchomości.

W głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały w sprawie przekazania nieruchomości gruntowej zabudowane, położonej w Augustowie przy ul. Szpitalnej 12, oznaczonej nr geodezyjnym 65/2 o pow. 37559 m2 w nieodpłatne użytkowanie dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie, głosowało 17 radnych, nikt nie był przeciwny, nikt nie wstrzymał się od głosu.

Uchwałą Nr 26/IV/03 Rada Powiatu w Augustowie przekazała nieruchomość gruntową zabudowaną, położoną w Augustowie przy ul. Szpitalnej 12, oznaczonej nr geodezyjnym 65/2, o pow. 37559 m2 w nieodpłatne użytkowanie dla SPZOZ w Augustowie.

Ad. pkt. 15) - Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad najmu i dzierżawy mienia przekazanego w nieodpłatne użytkowanie dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie.

Mirosław Krakowski Skarbnik Powiatu wyjaśnił, iż powyższa uchwała ma na celu określenie zasad, na jakich mienie przekazane w nieodpłatne użytkowanie będzie wynajmowane i wydzierżawiane przez szpital. Ponadto uchwała wprowadza elementy kontroli i nadzoru nad gospodarowaniem przez SPZOZ przekazanym majątkiem w postaci następujących instrumentów:

- zobowiązuje dyrektora SPZOZ do uzyskania pozytywnej opinii Zarządu Powiatu odnośnie wzoru pisemnej umowy,

- zobowiązuje dyrektora do kontroli przestrzegania warunków umowy przez dzierżawcę lub najemcę,

- wprowadza wymóg uzyskania zgody Zarządu Powiatu dla zmiany przeznaczenia przedmiotu umowy jak też przekazania praw wynikających z umowy na inny podmiot lub osobę,

- wprowadza obowiązek przedkładania Zarządowi Powiatu przez dyrektora do 15 stycznia każdego roku pisemnej informacji o zawartych umowach najmu i dzierżawy.

Radna Barbara Wierzbicka w nawiązaniu do §3 projektu uchwały, zapytała dlaczego ogłoszenie o przetargu "ewentualnie" a nie zawsze zamieszcza się w prasie lokalnej.

Skarbnik wyjaśnił, iż dotyczy to sytuacji, kiedy dochód z tytułu najmu lub dzierżawy będzie niższy niż koszt zamieszczenia ogłoszenia w prasie np. w przypadku wydzierżawienia jednego pomieszczenia lub zawieszenia przez jakiś podmiot na budynku ogłoszenia czy reklamy. Dodał, iż podjęcie decyzji o ogłoszeniu w prasie informacji o przetargu w takim przypadku będzie zależało od decyzji Zarządu Powiatu.

W głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały w sprawie określenia zasad najmu i dzierżawy mienia przekazanego w nieodpłatne użytkowanie dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie, głosowało 17 radnych, nikt nie był przeciwny, nikt nie wstrzymał się od głosu.

Uchwałą Nr 27/IV/03 Rada Powiatu w Augustowie określiła zasady najmu i dzierżawy mienia przekazanego w nieodpłatne użytkowanie dla SPZOZ w Augustowie.

Ad. pkt. 16) - Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za usuwanie pojazdów z dróg i ich parkowanie.

Franciszek Wiśniewski Starosta Augustowski powiedział, że zgodnie z ustawą - prawo o ruchu drogowym, starosta zobowiązany jest do wyznaczenia jednostki, która usuwa z drogi pojazdy na koszt właściciela pojazdu i umieszcza je na parkingu strzeżonym. Natomiast zgodnie z art. 130a ust. 6 cytowanej ustawy wysokość opłat za holowanie i parkowanie ustala Rada Powiatu. W wyniku ogłoszenia konkursu na usuwanie pojazdów z dróg i ich parkowanie, zgłosiły się dwie firmy - "Transdźwig" s.c. Zawadzcy oraz "Turmot" sp. z o.o. Po dokonaniu oceny zgłoszonych ofert, wybrano ofertę firmy "Transdźwig", która spełniała wymagane warunki. Z uwagi na to, iż niektóre oferowane kwoty były zbyt wysokie, przeprowadzono negocjacje z oferentem, które doprowadziły do obniżenia cen za następujące usługi :

- opłata za parkowanie za każdą rozpoczętą dobę pojazdów do 3,5 tony zmniejszyła się z 24,40 zł do 15 zł, a pojazdów powyżej 3,5 tony - z 61 zł do 35 zł;

- koszt załadunku i rozładunku pojazdu na lawetę zmniejszył się z 90 zł do 60 zł,

- opłata za holowanie lub przewóz do 15 km, w wyniku negocjacji, obniżyła się ze 150 zł do 120 zł, a za każdy km powyżej 15 km - z kwoty 4,27 zł/km do kwoty 3,66 zł/km.

Wynegocjowane ceny są zbliżone do kwot pobieranych za wykonywanie tego typu usług na terenie sąsiednich powiatów.

W głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały w sprawie ustalenia opłat za usuwanie pojazdów z dróg i ich parkowanie głosowało 17 radnych, nikt nie był przeciwny, nikt nie wstrzymał się od głosu.

Uchwałą Nr 28/IV/03 Rada Powiatu w Augustowie ustaliła opłaty za usuwanie pojazdów z dróg i ich parkowanie.

Ad. pkt. 17) - Odpowiedzi na interpelacje radnych.

Nie zgłoszono żadnych interpelacji radnych w związku z czym nie udzielono na nie żadnych odpowiedzi.

Ad. pkt. 18) - Przyjęcie protokołu z II Sesji Rady Powiatu w Augustowie z dn. 17.12.2002 r. oraz III uroczystej Sesji Rady Powiatu w Augustowie z dnia 23.12.2002 roku.

Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu powiedział, że protokoły z obrad II i III sesji Rady Powiatu były wyłożone do wglądu w Biurze Rady Powiatu i podczas dzisiejszych obrad. Zapytał, czy ktoś ma uwagi do treści protokołów.

Żadnych uwag nie zgłoszono.

W głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z obrad II Sesji Rady Powiatu w Augustowie z dn. 17 grudnia 2002 r. oraz III uroczystej sesji Rady Powiatu z dnia 23 grudnia 2002 r. głosowało 16 radnych, nikt nie był przeciwny, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

Ad. pkt. 19) - Informacja Przewodniczącego Rady Powiatu w sprawie oświadczeń majątkowych składanych przez radnych powiatu.

Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu powiedział, że od 1 stycznia br. obowiązuje znowelizowana ustawa o samorządzie powiatowym. Główne zmiany koncentrują się wokół formy i treści oświadczeń i informacji, do jakich złożenia zobowiązani są radni, członkowie zarządu, sekretarz powiatu, skarbnik powiatu, kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty. Następnie poinformował, iż będzie uczestniczył w szkoleniu "Oświadczenia majątkowe w samorządzie", które odbędzie się 24 lutego br. w Warszawie. Radni jako osoby wybrane przed dniem 1 stycznia 2003 roku mają obowiązek złożenia pierwszego oświadczenia majątkowego do 30 kwietnia 2003 roku wraz z kopią zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT), składanego do urzędu skarbowego. Ponadto są obowiązani do złożenia w terminie do końca lutego br. oświadczeń o działalności gospodarczej prowadzonej przez małżonka, wstępnych, zstępnych i rodzeństwo oraz o umowach cywilnoprawnych zawartych przez wymienione osoby. W związku z rozbieżnościami dotyczącymi terminów składania oświadczeń o działalności gospodarczej i zeznań podatkowych wyjaśnił, iż kopię PIT można dostarczyć w terminie późniejszym po rozliczeniu z urzędem skarbowym.

Ad. pkt. 20) - Wolne wnioski i zapytania radnych.

Nie zgłoszono żadnych wniosków i zapytań radnych.

Ad. pkt. 21) - Zakończenie obrad.

Roman Krzyżopolski Przewodniczący Rady Powiatu w Augustowie o godz. 14.07 podziękował radnym i zaproszonym gościom za udział w obradach oraz w związku z wyczerpaniem przyjętego porządku posiedzenia zamknął obrady IV Sesji Rady Powiatu w Augustowie.

PRZEWODNICZĄCY RADY POWIATU W AUGUSTOWIE
Roman Krzyżopolski

Protokół sporządziła
Dorota Wiszniewska

Załączniki do protokołu Nr IV/03:

(do wglądu w siedzibie Starostwa Powiatowego w Augustowie, ul.3-go Maja 29, w godzinach pracy urzędu)

1) Lista zaproszonych gości,

2) Lista obecności radnych,

3) Porządek obrad IV Sesji Rady Powiatu w Augustowie,

4) Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu za okres od 30 grudnia 2002 r. do 18 lutego 2003 r.,

5) Sprawozdanie Starosty Augustowskiego z działalności Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2002,

6) Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Policji w Augustowie z działalności jednostki za 2002 rok,

7) Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Augustowie z działalności jednostki za 2002 rok,

8) Pismo Przewodniczącego Zarządu Powiatu w sprawie delegowania dwóch przedstawicieli Rady Powiatu do składu Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,

9) Opinia nr 2/03 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 14.02.2003 r.

10) Uchwały podjęte podczas obrad IV Sesji Rady Powiatu w Augustowie.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Augustowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Jan Redaktor

Wprowadzający: Jan Redaktor

Data wprowadzenia: 2003-08-28

Data modyfikacji: 2003-08-28

Opublikował: Jan Redaktor

Data publikacji: 2003-08-28